HTML

Kisgazdák Blogja

A polgári kisgazdák nem hivatalos blogja. A bejegyzés tartalmáért a szerző felelős.

Friss topikok

Aki utat épít az rombol is

Kisgazda 2009.10.27. 05:51

Sándorfalva - 800 millió forintot kér a jövő évi költségvetésből Vincze László képviselő a Csongrád és Szeged közötti út helyreállítására. Az M43-as építője valóban megrakott teherautókkal jár Sándorfalva és Szeged között, a töredező aszfalt javítását a vállalkozói díjból kell kiszorítani. Az a kérdés, hogy sikerül-e.
 
Ahogy épül az M43-as, úgy használódik el a régi út.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ahogy épül az M43-as, úgy használódik el a régi út.
Fotó: Karnok Csaba
 

Nagy összeget, 3 milliárd 200 millió forintot kér a jövő évi költségvetésből Vincze László csongrádi országgyűlési képviselő különböző megyei beruházásokra. Többek között a Csongrádot Szegeddel összekötő út két szakaszának felújítását szorgalmazza, Csanytelek és Baks, illetve Sándorfalva és Szeged között. – A minisztérium azt válaszolta, hogy „a kátyúzás folyamatos", de szerintem aki ezen az úton jár, el tudja dönteni, jogosan kérem-e a nagyobb figyelmet – mondja Vincze László. – Épül az M43-as, megrakott teherautók járnak erre, a balesetveszély állandó, és szemlátomást pusztul az út.

Erre 800 millió kell? Az aszfaltszőnyegezés árát hozzáértő segítségével saccolta meg Vincze, de azt mondta, lehet, hogy ha a közútkezelő megnézi, végül többe vagy kevesebbe kerül. Ő mindenesetre szólt. A módosítókról november 3-án szavaznak az parlamentben.

A téma azért érdekes, mert ahol út épül, a helyszínre járó súlyos teherautók miatt a közeli régi utak tényleg látványosan pusztulnak. Az új út építésének költségeibe ezért a régi helyreállítását is bele kell számolni. A Magyar Közút Kht. megyei igazgatója, Székely Tamás azt mondja, az M43-as építőjével is szerződést kötöttek arról, mely útvonalon járnak a teherautók, pontosan elszámolnak a menet közben keletkező kátyúk eltüntetésének költségeivel is. A károsodást lehet mérni, az alapelv pedig az, hogy a végső elszámoláskor az út nem lehet rosszabb, mint ahogyan átvették. A helyreállítás költségeit az építésre kapott vállalkozói díjból kell fedeznie a cégnek. Tehát a Vincze által említett szakasz helyreállítására elvileg betervezték a pénzt. Kérdés, hogy eleget szántak-e erre. Ebben építkezéskor sosem lehet biztos az ember, de ha ezen a téren gond adódik – ez 2010-ben ki fog derülni –, tárgyalás következik, az államot képviselő NIF Zrt. és a kivitelező között, az eredmény pedig nem lehet az, hogy az út rossz marad.

Bakos András - delmagyar.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisgazda.blog.hu/api/trackback/id/tr861477925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása