Hosszan tartó éveken át húzodó zavaros eljárosok folyamán került a Melév Borisz Abramovics által tulajdonolt AirBridge tulajdonába. Az új tulajdonostól az állam a Malév versenyképességének megőrzését remélte.
Azonban a Malév versenyképességének fennmaradása jelenleg veszélyben forog, mivel a megszűnés fenyegeti az AirUnion orosz légitársaságot miután fizetési problémái miatt az ottani hatóságok megvonták a repülési engedélyét. Egyes orosz sajtóértesülések szerint az ingatlanokat és a repülőket is beleértve teljes egészében eltünt Borisz Abramovics vagyona. Ugyan hivatalosan nincsen kapcsolat az AirUnion és a Malév között, de legnagyobb részvényesük azonban azonos személy.
A Malév vezetése szerint a magyar légitársaságot nem érinti a válság, azonban mégis az elmúlt hónapok alatt a cég 300 pilótájának harmadát elbocsátotta és 150 fős leépítés folyik a légiutas-kísérők körében is. A döntés a hosszú távú járatok megszüntetésével áll kapcsolatban, amely lépéstől kétmilliárd forintos megtakarítást várnak. A cég ugyanis néhány hónapja döntött New York-i és torontói járatainak megszüntetéséről, egyúttal értékesítette eddigi büszkeségeit a Boeing 797-es gépeket.
A megszüntetett járatok 2006-ban még nyereséggel működtek és az amerikai Global Traveler magazin olvasói 2006-ban és 2007-ben is a Malévot választották a legjobb kelet-európai légitársaságnak.Ennek következtében erősen kifogásolható, hogy a tranzitforgalom fontosságát hangoztató Malév megszüntette tengerentúli kapcsolódási pontjait, amelynek következtében újabb elbocsátások várhatóak a légitársaságnál.
Mi polgári kisgazdák minden olyan elképzelés irányába partnerek vagyunk, amely képes biztosítani a légitársaság gazdasági stabilitását és megakadályozni az újabb elbocsátásokat.
Harangi Fülöp sk.
KPE-KPSZ budapesti elnökségi tag