HTML

Kisgazdák Blogja

A polgári kisgazdák nem hivatalos blogja. A bejegyzés tartalmáért a szerző felelős.

Friss topikok

A telefonos ügyintézés útvesztői ellen

Kisgazda 2009.04.28. 18:43

Vincze László országgyűlési képviselőnk szóbeli kérdést intézett az FVM vezetőihez a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal telefonos ügyfélszolgálatával kapcsolatban megtapasztalt nehézségek ügyében.

VINCZE LÁSZLÓ (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! Személyes tapasztalatom alapján kénytelen vagyok kijelenteni, hogy a MVH-val való kapcsolatfelvétel az állampolgárok számára minden elképzelést felülmúlóan nehéz.

Egy Csongrád megyei lakos egy komplikáltnak nem nevezhető ügyben, géptámogatási pályázat visszamondása kapcsán kívánta felvenni a kapcsolatot az MVH-val telefonon; pontosabban: csak kívánta volna, mert a telefonos ügyintézés során nem várt akadályokba ütközött. A Csongrád megyei MVH az ügyben a fővárosi központot találta illetékesnek, az ügyintéző hivatali telefonszámát azonban titkosságra hivatkozva nem adta meg, nekem mint országgyűlési képviselőnek sem.

A központi számon keresztül - közreműködésemmel - sikerült felvenni a kapcsolatot a központi ügyfélszolgálattal, amely többszöri telefonhívás után - amelyek során az ügyiratszámtól kezdődően minden létező azonosító számot megkért - arra a döntésre jutott, hogy az illetékes ügyintézőt megnevezni nem áll hatáskörében. Ezek után a Csongrád megyei MVH újbóli felhívását javasolta, majd arra került sor, hogy órákon keresztül a megyei és a fővárosi MVH-kirendeltség egymás közt tologatta az ügyet.

Színesítette az ügykezelés menetét, hogy az MVH telefonos rendszerében könnyű eltévedni, számos félrekapcsolás és nem fogadott hívás előzött meg minden beszélgetést. Végül több mint négyórányi próbálkozás után, egy minden bizonnyal hatalmasra duzzadt telefonszámla leendő birtokosaként a megyei lakos feladta az egészet. Az ügybe magam bekapcsolódtam, és hasonló tapasztalatokat szereztem. Egyébiránt az idézett polgár írásban Szegeden beadta az ügyével kapcsolatos kérelmet; reméljük, hogy megértő szemekre és fülekre talál, és ennek hatására történik meg az intézkedés, nem pedig ennek figyelembevétele nélkül.

Kérdezem hát az államtitkár úrtól: ön szerint hatékonyan működik az MVH ügyfélszolgálata? Akadályozhatja-e az országgyűlési képviselőt az ügyintéző azzal, hogy nem adja meg az illetékes ügyben kompetens ember telefonszámát?
Várom megtisztelő válaszát, köszönöm.

GŐGÖS ZOLTÁN földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Nyilván a képviselő úr is tudja, hogy azóta ez a probléma olyan értelemben megoldódott, hogy ez az egyedi eset rendeződött, és április elején ez a törlés a regisztrációból megtörtént.

Utólag is elnézést kérek az ügyféltől, ilyen nem nagyon fordulhat elő, de azért annyit tudnia kell, képviselő úr, 266 074 fős ügyfélforgalmat regisztrált a hivatal a 2008. évben - ez több mint 49 százalékkal több volt, mint a korábbi évben -, ebből 145 ezer telefonon. Azért ebből lehet következtetni arra, hogy ez nagyon komoly és átgondolandó feladat, amire a szükséges lépéseket meg is tettük, és nagyon komoly fejlesztést hajtottunk végre. Ennek a rendszernek a tesztelése most zajlik, és nagyon remélem, hogy május elejére, legkésőbb május közepére elérjük azt, hogy bármelyik hívás, amely egyébként helyi tarifával történhet meg, egy percen belül válaszadásra képes ügyintézőhöz kerül.

Tehát ezt egy új call center létrehozásával sikerült megoldanunk, és minden ügyfél válaszadója mindig ugyanabból az információs rendszerből dolgozik, csak ehhez el kellett telnie elég hosszú időnek, hogy ezt az informatikai fejlesztést és az ehhez való forrásokat elő tudjuk teremteni.

Úgyhogy, képviselő úr, szeretném megnyugtatni, hogy nyilván, miután mi sem voltunk elégedettek az ügyfélforgalom kezelésével, ezért minden olyan lehetőséget megadtunk az MVH-nak - elsősorban anyagi lehetőséget -, hogy ezen változtasson. Nagyon remélem, hogy május közepe után ilyen problémával nem fogunk találkozni. Addig is - szeretném még egyszer hangsúlyozni - az ügyféltől pedig elnézést kérünk.
Köszönöm szépen a figyelmüket.

(parlament.hu)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisgazda.blog.hu/api/trackback/id/tr771092120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása