Világszerte a gazdaság helyzete vált az emberek legfőbb gondjává, míg Magyarországon konkrétan a munkahelyek biztonsága.
Amíg nálunk a megkérdezettek 31 százaléka a munkahelyek miatt aggódik leginkább, addig 50 vizsgált országban 22 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat globális, március-áprilisban végzett felmérése a fogyasztói bizalomról.
A magyar válaszadók második legnagyobb arányban hiteleiket érzik fő problémájuknak (13 százalék), majd a villany, gáz és fűtés árának emelkedését (10), s csak utána az általános gazdasági helyzetet, együtt a munka és magánélet egyensúlyával (8-8). Ettől eltérően 50 ország átlagában a gazdasági helyzet miatt a megkérdezettek 23 százaléka aggódik, majd a munkahely biztonsága (22 százalék) után a munka és magánélet egyensúlya következik 8, a hitel 7, továbbá az egészség 6 százalékos mutatóval.
A magyarok kimagasló aránya, 96 százaléka látja úgy, hogy országában jelenleg gazdasági recesszió van. Európában hasonló az arány Portugáliában, és ennél is magasabb Írországban, Nagy-Britanniában valamint Lettországban. A kérdésre, hogy országa a következı tizenkét hónap során képes-e kijönni a recesszióból, a magyarok 18 százaléka válaszolt igennel, 64 százalék nemmel. (A többiek nem tudtak felelni). Múlt év második feléhez képest a magyarok most pozitívabban ítélik meg a helyzetet: akkor ugyanis csak 7 százalék látta úgy, hogy egy éven belül az ország kilábal a válságból. Ennél a kérdésnél az igen válaszok globális átlaga 23 százalék.
(mfor.hu)